Masih MENCARI...

Kawan-Kawan KIta..

Thursday, January 6, 2011

SAPULOH HINGGIT AJEEeee.. Tau X peeee..

Assalamualaikummm... kenapa tajuk N3 kita Sapuloh Hinggit... sebab kita pergi menhunting dah beroleh kejayaan mendapat yang terpaste seperti gambar dibawah dengan hanya RM10.00. dalam bahasa cheaque. Ringgit Malaysia Sepuluh Sahaja.

Al kisah ceritanyer. Kita duk depan Pc harinie duk menungu pakcik poslaju yang membawa hasil hunting dari online. Tapi sampai kul 3.30ptg tak juga timbul timbul. Tetiba, terbaca N3 baru Kak Norbie dalam Blog Canggihnyer GoBok Khazanah Silam. Dia punya hunting Kangkung kau, Kita jadi jealous tahap Gaban. Tak leh jadi.. kita nak gi hunting jugak. KIta call adik angkat kita. Tanya dia.. kat area umah dia ada dak kedai 2nd hand. Dia pun cakap ada. Bila dia kata ada kita kata, kita nak datang nak gi hunting Bunga Kangkung.

Kita pun drive lah.. 1 jam babe nak sampai kat situ. Sampai2 ujan lah pulak. Rupanyer ada banyak kedai 2nd hand kat situ. Tapi yang bukak ada 3 aje sebab sampai pun dah kul 5.30ptg.

Masuk kedai No.1, terus adik angkat kita jerit, "AKAK TENGOK NIE... Cantikkkk.." bila dia angkat aje.. pehhhh... oval platter daaaaa.. 14inci pulak tu kita senyum dan terus peluk platter tu. Rasa nak cium2 aje budak tuu.. sib ko jantan dikkk... Bertambah tambah berbunga dalam hari bila tokey kedai cakap harganya RM5 aje.. terus bayar tak cakap banyak. Tapi tu lah kedai tu ada sebiji itu ajelah Bknyer.

Pas tu masuk kedai no.2 pulak.. dapat lah Kangkung yang lelain tuu... yang menjaga kedai tu budak2 so dia pun dah macam nak tutup kedai dah. Bila dikira-kira, diberi harga RM5 juga tuk semua tuuu... apa lagi terus aje kita bayar tak cakap banyak dah.

Pastu hujan lebat, makanya kita duk tengok2 banyak lagi kedai barang terpakai kat situ. Nanti ada masa lagi akan kita terjah lagi. Kita ada perasan juga pinggan set bunga Maple Ocera punya shop. Tapi kita tak tengok lebih pasal dah ter over excited denga Bk yang kita jumpa. Nanti kalau kita pergi lagi kita snap gambar. So nak tengok Bk RM10 kita... layansssss



RM10.00 ajeeeee.. sumpah tak tipuu...

Oval Platter nie.. memang kita cari 14inci.. suka sangat dapat dah tuu yang bestnyer RM5 ajeeee... idak ke kita senyum sampai ke telingaaa..

Platter nie pulak dalam 7inci kot.. dapat 4 biji... bunga dia lain skit corak kat bunga agak details
bawah dia tuu pinggan makan 9 in 2 biji, dan 8 in 1 biji.

yang ini ada Sekeping nie lah.. tapi cantik sangat bunganyerr

mangkuk 4 season nie dapat free aje.. sebab ada sumbing2 skit. Takpe lahhhh... kita suka

Haaaaaa... yang nie kita tak beli tapi ada yang beri... hehehe. sebiji cawan teh, sudu dan juga mangkuk bentuk bulan sabit. Bunga apa kita pun tak tahu. Pemberian dari adik angkat kita juaa.. orang memberi kita merasa, orang berbudi kita berbahasa.

Terima kasih banyak2 baik yang memberi dan juga yang membaca.

2 comments:

  1. salam kita....berkenan la kak sya ngan platter bungannya lain cikit tu....cantek bangattt...

    kita orang mana???? dok mana dik?

    ReplyDelete
  2. Kita duk di titik tengah semenanjung..
    Kita di Pahang.. duk dalam hutan
    memang cantik bunga platter nie.. kita pun rasa seronok sesangat

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...