Masih MENCARI...

Kawan-Kawan KIta..

Thursday, December 30, 2010

PETI Harta KARUNnnnnnn

Assalamualaikummmm... tuk semua.

Memula nak ucap tahniah dulu buat Pemain Malaysia sebab menang piala SUZUKI semalam. hehehe.. musti ingat kita kaki bole tido bola minum coca cola (iklan jap.. Eis ada juai botoi coca cola kalau collector botoi buleh gi meminang) oppp... bukan.. kita tak minat sangat bola tapi dek sebab lepak kat kedai mamak semalam, semacam aura pulak jadi penyokong kat kedai mamak. muahahaha..

Uik.. jauh tah kita melalut. Nak citer pasal peti nie.. antik ke peti nie. Ntah tapi sebab dah lebih 15 tahun dah kita simpan ini dikira antik bagi kita. Mungkin bukan pasa orang lain tapi bagi kita ia antik. Kita beli nie masa kita sekolah menengah. Haaaa.. sekolah lagi tau. Beli di kedai 2nd hand. Harga? betul nak tahu.. RM80 aje. Haaaa.. sebab tu budak sekolah mampu beli. Itu pun pinjam duit ngan mak kita. Muahahaha.

Kotaknyer besarrr.. sebab besar dan tegap.. kita letak TV 42in kita kat atas dia. Kira cam ngam ngam aje lebar screen tu dengan lebar peti harta karun nie.

Haaa.. mesti nak tahu apa dalam peti nie. Kat dalam tu kita simpan baju anak kita masa Baby2 dulu. Kayu peti nie kayu rosewood. Jadi dalamyer wangi aje. Mak kita kata bau macam colok sembahyang cina. Kita suka aje, disebabkan kayu rosewood nie mengeluarkan bau, kita simpan baju anak kita kita masa baby, sebab tak ada lipas akan masuk dalam peti nie.

Tahun dibuat tidaklah dapat dipastikan. Tapi yang pasti, ia buatan dari negara China sebab guna kayu rosewood. Sebab kita rasa lah kan kalau dari Indon sure they all guna kayu jati ke, chengal ke.. kot ntah kita pun buta juga. Kalau siapa tahu angkat tangan beri pendapat skit.


Ini bahagian penguncinyer.. buleh letak pensel melalui lubang kunci tuu.. kita rasa ada selak dia dulu.. tapi ntah kemana yek.. sedang buat N3 nie baru teringat lah pulak.


Ini bahagian pemegangnyer..

Closeup pemegangnyer... lupa pulak.. ambil gambar bahagian enselnyer.. Materilanyer hanya Kayu dan tembaga. Tak tahu macamana dilekatkan kotak nie.. sebab kita tak nampak pulak paku2 nyer.. pakai gam kot.. kikikikiki

Itu ajelah, kat luar tu hujan dah 2 hari dah tak berhenti henti nak banjir ke? Tuhan aje yang tahu. Dapat badan sihat tak sakit pun alhamdullillah. Nak relex relex saje sambil tunggu hasil hunting online ku sampai.. lepas nie nak kena cari Gobok lah pulakkkkk...

Nak cari Gobok.. Nak cari gobok..... Nak cari gobok.... Nak cari Gobokk..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...