Masih MENCARI...

Kawan-Kawan KIta..

Wednesday, December 15, 2010

Kita gi Hunting ...

Sama tapi tak serupa, 4 season dengan frame merah dan Hijau.. yang merah tu BK nyer terang, yang hijau tu lembut skit.. tulisan cinanyer pun tak sama

Sejak KIta suka ngan Bunga Kangkung nie merata lah kedai apek, kedai secondhand, kedai hardware semua kedai kita redah. Semata-mata nak cari Bunga Kangkung.

Petang nie tadi Kita singgah kat 2 tempat Kat kedai secondhand dan jugak kat Super Cowboy.. hehehe. Tujuan ke Secondhand shop memang nak cari BK.. adalah 4 biji mangkuk nasi 4 musim (4 season) . kecil aje diameter dalam 4 inci gitu tinggi dalam 3 inci kot, kita tak dek pembaris. Tapi kita suka harganyer murah aje.. RM0.50 yea 5 posen sebab yang sebiji tu ada cip sikit tokey kedai tak kira so.. tuk 4 biji tu RM 1.50 aje. Kelakar lah pulak sebab murah cam tuu..

Nie dia 4 season kita beli 5posen aje

Chop Kat Bawah mangkuk

Pas tu kita gi SUPER COWBOY (Kalau ada yang tahu tahulah) bukan nak cari BK sebenarnyer. Tapi tu lah sebab dah hari-hari tengok bunga Kangkung Anak kita yang umur 4 tahun pun dah kenal dah dengan BK. Dia lah yang tegur, masa duk tolak dalam troli.. "Mama Tu Bunga Kangkung".. sambil jari kecik dia tunjuk kat mangkuk duk bawah rak. (lupa lak kita nak snap gambar) Yea.. dibawah rak.. tempat yang tak mungkin dah boleh dijumpai.

Yang nie kita beli kat Super Cowboy

Chop dia pulak MADE IN LILING CHINA

Punya lah suka, tapi koreknyer korek dapat 3 biji aje , pun sama juga 4 season. Tapi lain skit pasal frame kat tulisan cina tu kalar ijau.. So, nak tanya sesape yang tahu memang season nie ada dua tiga jenis juga.. tulisan cina nyer pun tak sama cengkoknyer... ntah apa ditulisnyer. kena cari pakar yang pandai baca tulisan cina.. udah ler kita membebel.. KIta nak tunggu hasil Hunting Online Pulak..










1 comment:

  1. yang ijau tu jarang kita lihat. agaknya dia tulis kangkung goreng belacan kot.hehe....wat badut lak kat cni. anyway tahniah kerana menjumpai bermacam spesis kangkung.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...